Tripel-M (28-29 mei 2016)

DSC_0024

M-M-M. Waar staat het ook alweer voor?

Mega – Machtig – Magic ?  Mooi – Maatschappelijk – Miljaar ?….

Nee jong, het staat voor:
Motos – Menschen – Muziek!

 

DSC_0036Niemand verwacht van mij de uitspraak van vijf zinnen verder. West-Vlamingen, ze zijn namelijk stug en gesloten. Er valt niet zomaar contact mee te maken. West-Vlaanderen, het is er plat, eentonig, winderig. Ik geef toe, er zijn uitzonderingen en ik ken er tot mijn vreugde zo enkele.

Maar nu moet ik toch wel eventjes plat op de buik. Ik ben in West-Vlaanderen hartelijk en warm ontvangen door een bende schone mensen en ze hebben mij hun streek laten zien, tot het mij ontroerde. Ik zag er hallucinerende taferelen, maakte er een ambiance mee, waarvan ik dacht dat het tot een ver verleden behoorde.

Pieter Clarysse van Motorcycle Checkpoint en enkele vrienden organiseerden dit weekend in Klerken de Tripel-M.  In een decor dat tot de (mijn) verbeelding spreekt: een oude varkensstal, door “Marcel” omgetoverd als werkplaats voor Indian en Royal Enfield.

DSC_0034

Van ZEN gesproken. Of was het een echte hallucinatie? In elk geval was het echt in een andere wereld binnenkomen. Zo eentje uit de dromen: allemaal Maten onder elkaar. Niks moet, alles kan. En toch…kon je er het respect voor elkaar ruiken. Het hing gewoon in de lucht.

DSC00463

 

En dan die rit. Pom..pom..pom… door landschappen waarvan ik het bestaan niet afwist. Schoon…pakkend schoon. Ik wil terug.

 

 

 

Nu maar te hopen dat Pieter en zijn Maten de Tripel-M volgend jaar nog eens willen overdoen. Hierbij een oproep: stuur hem allemaal een mailtje en vraag hem ….schoon… om ons nog zo eens een weekend te geven: motorcyclecheckpoint@telenet.be

One thought on “Tripel-M (28-29 mei 2016)

Leave a Reply

