Anti-dip ride

Ik kreeg zo weer dat gevoel: “het zijn de laatste”. De laatste zomerdagen van 2016. Het kan, niet? In elk geval word ik daar zo elk jaar een beetje zenuwachtig van. Hoe lang kan ik nog rijden dit jaar?

La Botte du Hainaut
La Botte du Hainaut

Tijd dus om er eens tussenuit te knijpen. Naar Chimay gaat de reis deze keer.

Over de klein(st)e baantjes rustig tuffen naar het zuidelijke Henegouwen.  Heerlijk. Is het nu ZIJN of ZEN ? Ik weet het niet meer, maar het doet deugd zo’n tuffe-rit. The Royal feeling.

Voor zij die het mij willen nadoen, er is een goeie herberg om te overnachten : Auberge de Potaupré , waar je bovendien lekker kan eten in het weekend.  Op 10 minuten stappen van de herberg is er ook het restaurant Ferme 4 Saisons, waar je van een heerlijke keuken en een gezellige service kan genieten.

En niet te vergeten, er komt daar uit elke leiding een trappist gekropen. Het is dan ook aan te raden de weg tussen herberg en restaurant te voet af te leggen. Na enkele “Chimay Bleu” was ik in elk geval niet meer zo zeker dat ik de voorkant van mijn moto kon lokaliseren zonder ongelukken.

Vanuit Potaupré kan je ’s anderendaags een heerlijke rit maken van zo’n 210 km, langs de meest prachtige wegen, over Bohan, Vresse, Bouillon, Gedinne,…

Leave a Reply

