Yihaa…hij is er en ik kon er eventjes op

himalayanDe Himalayan. Oogt hoog opgebouwd, maar verassend, met mijn korte 1,68 m kon ik nog vrolijk aan de grond. Geen onveilig gevoel dus. En ja, een testritje zien we wel zitten.

Intussen heeft Royal Enfield toch wel hard gewerkt: een echt nieuwe motor op de weg zetten en dan nog in één ruk met de huidige technieken.  Het dashbord ziet er eenvoudig klassiek uit, maar laat alle electronische snufjes opflitsen.

re-rear-discAchteraan is de Himalayan nu ook van een schijfrem voorzien en ABS zit er standaard op. Misschien niet echt een noodzaal met het eerder beperkte vermogen, maar het geeft toch een veilig gevoel. Je zal het maar eens nodig hebben.

Een beetje jammer wel, dat Royal Enfield van de originele montage voor het achterwiel en de gekke kettingspanners is afgestapt. Maar misschien kunnen minder handige jongens deze nieuwe spanners wel beter de baas.

Al bij al een toffe machine en daarbij beloven ze nog een toffe prijs ook (in de buurt van de prijs voor een Bullet). Men zegt dat hij stuurt als een fiets. Laten we hopen dat dit in een testritje bewezen wordt. We zouden dan wel eens de toestand van onze spaarpot durven nagaan…

In mei dit jaar zou hij leverbaar zijn.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s